Honda NSX to pierwsze auto sportowe Hondy, produkowane w latach 1990-2005, z centralnie umieszczonym silnikiem.
Poprzez swoją przynależność do autosegmentu G, a nawet G+ (ponieważ w NSX zastosowano rozwiązania z Formuły 1), samochód był konkurencją m.in. dla Ferrari 348.
Podwozie samochodu zostało zaprojektowane przy pomocy jednego z największych w historii kierowców Formuły 1 – Ayrtona Senny, który jako pierwszy brał udział w tworzeniu cywilnego pojazdu dzięki czemu stworzył najlepiej prowadzące się auto na świecie. Natomiast linia nadwozia powstała przy współpracy z Pininfariną, dzięki której zawdzięcza m.in. przeszkloną linię dachu oraz tylny spojler wkomponowany w elementy nadwozia
W Hondzie zamontowany został centralnie umieszczony silnik tuż za plecami kierowcy, który we wnętrzu posiada kute tłoki oraz tytanowe korbowody. Silnik ten to 3 litrowy VTEC w układzie V6, dysponujący mocą 280KM. Pewnie zastanawiacie się dlaczego wszystkie japońskie sportowe auta miały praktycznie tyle samo koni? Otóż w tamtych latach wszedł przepis regulujący moc pojazdów właśnie do takiej wartości.
Honda do setki rozpędzała się w 5.7 sekundy, a jej prędkość maksymalna wynosiła 270km/h. Warto dodać, że jej współczynnik oporu powietrza wynosił zaledwie Cx=0.31.
W Hondzie NSX zastosowano wiele rewolucyjnych rozwiązań, które do dziś wykorzystywane są przy produkcji drogich samochodów sportowych oraz limuzyn. Honda NSX była pierwszym autem na świecie z nadwoziem wykonanym w pełni z aluminium!
W roku 2001 samochód przeszedł duży facelifting, całkowicie nowy wygląd zewnętrzny, inny rozmiar opon. Wyłącznie na rodzimym, japońskim rynku wprowadzona została NSX-R.
Komentarze