Alpine GTA, to następca Alpine A310, produkowany w latach 1986-1991. Jest to przedostatni model z tej serii aut.
Pomimo wielu podobieństw do swojego poprzednika, ten model był o wiele bardziej nowoczesny i zaawansowany technicznie.
Istniały 3 opcje silnikowe, 2.5, 2.7 i 3.0 litrowe jednostki V6, oferowane również z turbodoładowaniem, napęd przenoszony był na tylne koła, za pomocą 5 biegowej skrzyni manualnej.
Dzięki lekkiej konstrukcji i stosunkowo dużej mocy, Renault mógł konkurować z Porsche, oferując auto o wiele tańsze od konkurencji. Jednak ta marka było zbyt mocno kojarzona z autami małolitrażowymi, co źle wpływało na modele sportowe.
Dwu litrowe V6 z turbiną Garret T3, oferowało moc 203KM, przy masie 1180kg, co przekładało się na przyśpieszenie od 0 do 100km/h w nieco ponad 6 sekund, rozpędzając się przy tym do około 250km/h.
Trójramienna kierownica podkreślała sportowy charakter tego modelu.
W lutym 1990 roku powstała specjalna, limitowana edycja Le Mans. Różniła się od podstawowej wersji, podrasowanym silnikiem, poszerzonymi nadkolami, oraz zmniejszono przednie światła. Zmieniono również felgi na 3 częściowe BBS 8x16' z przodu i 10x17' z tyłu (zdjęcie nr 1). Wyprodukowano zaledwie 325 sztuk.
Komentarze