Samochód sportowy produkowany przez włoską markę Lancia z pomocą firmy Abarth w latach 1982-1984. Za wygląd samochodu odpowiada włoskie studio projektowe Pininfarina, które również zaprojektowało oryginalny samochód drogowy Montecarlo, na którego bazie stworzono 037. Samochód został zbudowany z myślą o udziale w rajdach grupy B. Wymagania homologacyjne dla Grupy B Rajdowych Mistrzostw Świata wymagały stworzenia co najmniej 200 egzemplarzy drogowych w celu brania udziału w mistrzostwach Lancią 037. Wyprodukowano 207 egzemplarzy 037 Stradale. Do napędu użyto dwulitrowego silnika R4 DOHC pochodzącego z Fiata 131 z doładowaniem mechanicznym zamiast turbosprężarki. Rozwiązanie to niwelowało zjawisko turbodziury. Silnik w 037 Stradale wytwarza moc maksymalną 208 KM i 226 Nm momentu obrotowego. Samochód osiąga prędkość maksymalną 220 km/h i przyspiesza do 100 km/h w 5,8 sekund.
Sportowy samochód osobowy produkowany przez japońską markę Toyota we współpracy z firmą Yamaha w latach 1967-1970. 2000GT zaprezentowano po raz pierwszy na salonie samochodowym w Tokio jesienią 1965 roku. Samochód napędzany jest przez dwulitrowy silnik R6 zasilany przez trzy gaźniki. Silnik ten generuje moc 152 KM i 175 Nm momentu obrotowego. Napęd przenoszony jest na tylną oś za pomocą 5-biegowej manualnej lub 3-biegowej automatycznej skrzyni biegów. 2000GT przyspiesza do 100 km/h w 8,4 sekundy i osiąga prędkość maksymalną 220 km/h. Powstało 351 egzemplarzy 2000GT. W lipcu 2020 Toyota wznowiła produkcję i sprzedaż części do 2000GT.
Samochód sportowy klasy średniej produkowany przez włoską markę Alfa Romeo w latach 1971−1977. Projekt Montreal powstał z okazji targów Expo 1967. Został zbudowany wspólnie z firmą projektową Bertone. Na początku nie podejrzewano, że samochód trafi do produkcji seryjnej, jednak tak właśnie się stało. Wersję produkcyjną oficjalnie zaprezentowano na Salonie Samochodowym w Genewie w 1970 roku. W produkcję tego modelu były zaangażowane trzy zakłady. Fabryka Alfy Romeo w Arese wykonywała wytłoczki nadwozia. Spawano i zgrzewano z nich nadwozie w zakładach Bertone w Caselle, były one następnie lakierowane w Grugliasco koło Turynu. Po czym w wysuszonych nadwoziach montowano wyposażenie wnętrza i akcesoria zewnętrzne. Tak skompletowane nadwozie przewożono do Arese, gdzie odbywał się montaż zespołów mechanicznych. Do napędu samochodu został użyty silnik V8 o pojemności 2,6 l, który wytwarza moc maksymalną 200 KM i moment obrotowy 255 Nm. Prędkość maksymalna wynosi 220 km/h, a przyspieszenie do 100 km/h trwa 7,6 sekund. Powstało 3925 egzemplarzy Alfy Romeo Montreal.