Lamborghini po kryzysie paliwowym zmierzało prosto do upadku, jednak wcześniej udało im się stworzyć model Countach LP400 S, który można powiedzieć, uratował tę markę. Największym zaskoczeniem było to, że ten samochód nie był dziełem Lamborghini. Wszystkiego dowiesz się w tym odcinku: Legendy V12
Jaguar XJ-S nie został ciepło przyjęty, głównie z powodu odcinania się od linii stylistycznej E-Type. Jednak prawda jest taka, że XJ-S w rzeczywistości nie był zaprojektowany jako następca E-Type. Dziś, w odcinku 'Legendy V12', odkryjemy, co naprawdę się wydarzyło z prawdziwym następcą E-Type.
W 1971 roku Lamborghini zaprezentowało swój drugi super samochód: Countach LP500. Tego samego roku Ferrari również zaprezentowało super samochód: Ferrari 365 GT4 Berlinetta Boxer. No i zarówno pierwszy, jak i drugi model w pewnym sensie oszukiwały klientów! Ale wszystkiego dowiesz się z tego odcinka: 'Legendy V12'.
Czy można pokonać sportowe Ferrari w vanie? Jak się okazuje, można – wystarczy być Polakiem! Inaczej mówiąc, zapraszam na kolejny odcinek Legendy V12, gdzie głównym bohaterem jest Ferrari 365 GTB/4 Daytona. Całość, jak zawsze, będzie przedstawiona z innej perspektywy.
Jaguar wkroczył na scenę z nowym V12, mając szansę zrewolucjonizować świat dwunastocylindrowych silników. Mimo ambitnych planów, na każdym kroku napotykał przeszkody, przez co został w tyle za Ferrari i Lamborghini. Mimo to, Jaguar zdefiniował na nowo uniwersum V12, tworząc coś wyjątkowego.
W powszechnej świadomości uznaje się, że pierwszym powojennym samochodem sportowym z centralnie umieszczonym silnikiem V12, było Lamborghini Miura. Jednakże, rzeczywistość motoryzacyjna kryje w sobie błędy i nieścisłości, które zamierzam wyjaśnić w tym odcinku serii Legendy V12.