BMW Z1 to dwumiejscowy roadster, produkowany w latach 1989-1991.
Problemy zaczęły się jeszcze przed rozpoczęciem produkcji. Pierwotnie miała się ona rozpocząć już w czerwcu 1988 lecz została opóźniona do marca następnego roku.
Co takiego wyróżniało ten model? Dość ciekawe rozwiązanie co do drzwi. Nie otwierają się one standardowo, do boku, czy do góry, chowają się one w dolnych progach.
Jak wyglądało działanie tego systemu możecie zobaczyć tutaj:
https://www.youtube.com/watch?v=uLG…
Dość ciekawe rozwiązanie prawda?
Szkielet wykonany został z blachy stalowej, ocynkowanej, podłoga natomiast z żywicy epoksydowej, która została wzmocniona włóknem szklanym i poliwinylem. Cała karoseria Z1 wykonana została z różnych połączeń materiałów termoplastycznych.
Mimo tego, że konstrukcja powstała praktycznie od zera, znajdują się tu części znane już z poprzednich modeli. Zawieszenie, skrzynia biegów, czy umieszczony z przodu, niemalże centralnie, silnik, zostały zapożyczone z BMW 325i.
Kilka danych na temat tego silnika:
R6 2,5 l (2494 cm³), 2 zawory na cylinder, OHC
Układ zasilania: wtrysk Bosch ME-Motronic
Średnica cylindra × skok tłoka: 83,00 mm × 73,00 mm
Stopień sprężania: 9,7:1
Moc maksymalna: 170 KM (125 kW) przy 5800 obr/min
Maksymalny moment obrotowy: 222 N•m przy 4000 obr/min
Komentarze