Pod koniec lat 70., Seat uwolnił się od Fiata. Czy jednak na bazie Fiata 127 Sport udało mu się stworzyć lepszego hot hatcha? Dziś sprawdzimy to w odcinku 'Małych Gladiatorów'.
Bogusław Baran z Pleśnej to prawdziwy entuzjasta motoryzacji. Największym powodem do dumy dla pana Bogusława jest Hot Rod, zbudowany przez niego od podstaw. Prace nad tym oryginalnym pojazdem trwały dwa lata i wymagały zastosowania części z różnych pojazdów - kabiną ze starego ZiŁa, chłodnicą z Ursusa, skrzynią biegów z Lublina, czy silnikiem z GAZ-a 66. Obecnie poszukuje idealnego miejsca, gdzie mógłby wyeksponować swoje dzieła.
Poznajcie Tomka i jego Mazdę 3 MPS, którą wspólnie będziemy przygotowywać do imprez typu Time Attack oraz Trac Day.
Celem jest budżetowy track tool, który będzie konkurencyjny z nowszymi, droższymi konkurencjami.
O drugiej generacji Ibizy można powiedzieć wiele dobrego, ale niewielu już pamięta jak w rajdowej wersji Kit-Car seryjnie kolekcjonowała mistrzowskie trofea. Emocje gwarantowały też drogowe wersje GTI oraz Cupra, dziś prężny globalny brand, który swój początek zawdzięcza właśnie miejskiemu hot-hatchowi.
Start w Hot Hatch CUP na Torze Poznań wynajętym Renault Clio 4 RS od Rent and Race, oczywiście FWD, był trzecią częścią mojego "Trójboju Motoryzacyjnego" Tym odcinkiem zamykam również moją trzytygodniową przygodę z trzema rodzajami napędu. Podczas 3 weekendów z rzędu startowałem Mitsubishi Lancerem EVO 9 na Torze Pszczółki, BMW e46 w Drift Open Kielce, Mazdą MX5 oraz właśnie Renault Clio 4 RS na Torze Poznań. W sumie z 4 imprez udało się wrócić z trzema pucharami!
Na pożegnanie jednego z najpopularniejszych Fordów warto ciepło pomyśleć o tych wersjach, które budziły największe emocje. Która z nich jest najlepsza?
Dawno, dawno temy Honda wypuściła model Accord Typer-R. Samochód, który można by określić jako HOT HATCHE'em a klasie średniej. Jednak to był tylko jednorazowy wybryk i model ten produkowany był od 1998 do 2003 roku. No ale teraz Accord Type-R wraca! Ok jest inny, ale wraca... tak jakby ;)
Praktyka pokazuje, że 130 koni mechanicznych i podobna ilość momentu obrotowego nie musi wcale oznaczać nudy. Nagranie pochodzi z minionej rundy pucharu VTEC Cup Poland. Pierwsze miejsce w klasie i nowy rekord w klasie D-PRO.