Szukaj
Znalazłem 27 takich materiałów
Zdarzenie to zauważyli funkcjonariusze drogówki, którzy od razu zatrzymali się obok pojazdu 78-latka. Mężczyzna próbował wmówić policjantom, że pękło mu koło w samochodzie. Jednak szybko wyszło na jaw, co było przyczyną tej szkody komunikacyjnej. Na miejsce przyjechał również świadek, który poinformował mundurowych, że zwracał uwagę seniorowi, żeby się zatrzymał.
Funkcjonariusze nałożyli na kierowcę forda mandat karny, a cała sytuacja na szczęście skończyła się tylko uszkodzeniem pojazdu, który odjechał na lawecie. Poczynania seniora zarejestrowały kamery miejskie. Krótkie nagranie publikujemy ku przestrodze.
Źródło: KWP Wrocław
Miejsce zdarzenia - Suwałki
4 lipca 2023 roku mundurowi pod lupę wzięli przede wszystkim zachowania kierujących samochodami ciężarowymi. W ciągu kilku godzin ujawniono aż 33 wykroczenia w związku z wprowadzonym w życie nowym przepisem. Policjanci dokonali 25 kontroli pojazdów ciężarowych. Na kierujących nałożono mandaty karne, a także w kilku przypadkach skierowano wnioski o ukaranie do sądu.
W przypadku gdy kierujący samochodem ciężarowym wyprzedza na autostradzie lub drodze ekspresowej o wyłącznie dwóch pasach ruchu przeznaczonych dla danego kierunku ruchu, musi się liczyć z nałożeniem na niego mandatu karnego w wysokości 1000 zł i 8 punktów karnych. W przypadku popełnienia ponownie tego samego wykroczenia mandat karny wzrośnie do 2000 zł i do konta kierowcy zostanie dopisanych kolejnych 8 punktów karnych. W takim przypadku, kierowca ten po przekroczeniu 24 punktów zostanie skierowany na kontrolne sprawdzenie kwalifikacji.
Aby zwrócić uwagę kierujących na ten problem, w ostatnich dniach policjanci piaseczyńskiej drogówki, przeprowadzili działania przy użyciu dronów. Przy współpracy z SRS - Służba Ratownictwa Specjalistycznego w akcji wykorzystany został dron z zoomem pozwalającym na dokładną obserwację zachowań kierujących, którzy jak się okazało, bardzo często korzystają z telefonów komórkowych, szczególnie stojąc w korku. A przypomnijmy, że oczekiwanie na zmianę światła na sygnalizatorze czy też zator uliczny to wciąż sytuacje kiedy pojazd znajduje się w ruchu - zatrzymanie wynikające z warunków ruchu - a kierujący nie może zajmować swojej uwagi czym innym, niż prowadzenie pojazdu. Wszyscy popełniający wykroczenia musieli liczyć się ze srogimi konsekwencjami. Funkcjonariusze nałożyli tego dnia 13 mandatów karnych.
Źródło: KPP Piaseczno
Po zatrzymaniu pojazdu do kontroli policjanci poddali 22-latka badaniu alkomatem. Wynik badania to ponad 0,5 promila. Za popełnione wykroczenia zostanie skierowany wobec 22-latka wniosek do sadu o ukaranie, a za kierowanie w stanie nietrzeźwości usłyszy on zarzuty. Za przestępstwo kierowania pojazdem w stanie nietrzeźwości kodeks karny przewiduje karę do 2 lat pozbawienia wolności.
Przypominamy, że każdy kierowca, który świadomie zmusi funkcjonariuszy do pościgu i nie zatrzyma się mimo wydawanych mu poleceń w postaci sygnałów świetlnych i dźwiękowych, popełnia przestępstwo zagrożone karą pozbawienia wolności do lat 5. Kodeks karny przewiduje taką samą karę za kierowanie pojazdem mechanicznym pod wpływem alkoholu lub narkotyków pomimo obowiązującego zakazu orzeczonego w związku ze skazaniem za przestępstwo.
Źródło: KPP Kościerzyna
Sytuacja zaczyna się od dojazdu w korku i próbie jazdy na suwak zgodnie z obowiązującymi przepisami - 0:29. Kierujący KIA CEED nie uznaje jednak przepisu o jeździe na suwak. Nie użyłem sygnału dźwiękowego, ale mrugnąłem światłami ~0:35 po jego "pierwszym stopie"
Od tego czasu kierowca KIA CEED rozpoczyna "lekcję pokory". Hamuje, spowalnia ruch - proszę zwrócić uwagę dokąd dojechał granatowy samochód dostawczy jadący przed nim. Następnie odbywamy "5-cio sekundowy karny PITstop" na rondzie.
Niestety za rondem jedziemy w tym samym kierunku (fragmenty hamowania silnikiem i przyspieszania pomijam), potem okazuje się, że i ciągła linia Kierowcy KIA CEED nie obowiązuje, ale dwukrotne nieuzasadnione hamowanie na trasie szybkiego ruchu "bezcenne"...
"Wspólna" podróż kończy się ok. 800 m po drugim hamowaniu - zjeżdżałem z trasy na tym węźle."
"dlaczego nie zjechałeś na prawo".
Albo bardziej trafny:
"Wszyscy piszą o zjechaniu i przepuszczaniu... Co??? Autor filmu miał ze 3 okazje żeby wrócić na prawy pas kończąc wyprzedzenie. Nie przepuszczanie. Nawet jakby nie było tego chama z Passata to autor nie WRACA na prawy pas".
Otóż przy wyprzedzaniu. niezwłocznie po jego zakończeniu należy wrócić na prawy pas. Tak mówią przepisy!
Ale co znaczy "niezwłocznie" wrócić?
Dla śmiechu mogę napisać, że Trybunał Konstytucyjny uznał iż to 14 dni...
Ale oczywiście nie o taka datę chodzi - chodzi o pierwszą możliwość, przy której zapewnimy pełne bezpieczeństwo manewru. Już widać, że zapewne będzie to też zależało od pogody czy stanu nawierzchni... ale w tym przypadku te są dobre.
I tutaj z pomocą przychodzi nam GDDKiA z tablicą która jest na obwodnicy i informuje, że odległość bezpieczna to:
70 metrów przy 120 kmh i 45 metrów przy 80 kmh.
My jechaliśmy 100-110 kmh więc w tym przypadku bezpieczna odległość to około 60 metrów.
Zatem by "bezpiecznie" zjechać na prawy pas potrzebna jest taka luka bym zarówno ja jak i pojazd za mną posiadał bezpieczną odległość. 60 metrów przed moim autem + 5 metrów mojego auta + 60 metrów za moim autem = 130 metrów w sumie.
- Miedzy autobusem a dostawczym było ~50 metrów. Dużo za mało.
- Między dostawczym a BMW było ~80 metrów. Nadal za mało.
- Miedzy BMW a ciężarowym było ~100 metrów.
Powyższe odległości ustalałem "po słupkach" w widoku z przedniej kamery - aby widzieć dokładnie tak jak kierowca.
Jak widać nigdzie nie miałem obowiązku zjechać na prawy pas, gdyż przepisy jasno precyzują kiedy "muszę" zakończyć manewr wyprzedzania - i te warunku tutaj nie zostały spełnione.
Oczywiście mogłem zjechać "na własną odpowiedzialność" - wtedy gdyby pojazd przede mną gwałtownie zahamował i pojazd za mną na mnie najechał - ja byłbym winny pozbawienia go bezpiecznego odstępu. Prawo nie zabrania "zjechania na prawy" w lukę szerokości 10 metrów... w korku... w Norwegii na autostradzie w tym momencie już możecie dostać mandat karny właśnie za "brak zachowania bezpiecznej odległości.
Mam nadzieję, że Ci co jeździć umieją te zasady znają.
A Ci co mocno mnie krytykowali - zapamiętają je by swojego prawa jazdy nie stracić z własnej niewiedzy...
Pozdrawiam serdecznie wszystkich kierowców którzy jeżdżą bezpiecznie!
Uciekając z miejsca zdarzenia. Nie sprawdzając , czy poszkodowanemu jest potrzebna pomoc, nie upewniając się, że wszystko jest w porządku. Co mu grozi? Kodeks karny reguluje kwestię nieudzielenia pomocy, stanowiąc, że ten, który przynajmniej nie spróbuje udzielić pomocy osobie, która znajduje się w stanie zagrożenia życia lub wystąpienia ciężkiego uszczerbku na zdrowiu, podlega karze pozbawienia wolności do lat 3.
-Bardzo dziękuję za obejrzenie filmu i odwiedzenie mojego profilu. Nie zapomnij za subskrybować mojego kanału oraz koniecznie zostaw łapkę w górę i komentarz-
Subskrybuj i bądź na bieżąco
1 2 3 > ostatnia ›
« poprzednia 1 2 3 następna »