Jaguar XJ-S nie został ciepło przyjęty, głównie z powodu odcinania się od linii stylistycznej E-Type. Jednak prawda jest taka, że XJ-S w rzeczywistości nie był zaprojektowany jako następca E-Type. Dziś, w odcinku 'Legendy V12', odkryjemy, co naprawdę się wydarzyło z prawdziwym następcą E-Type.
W 1971 roku Lamborghini zaprezentowało swój drugi super samochód: Countach LP500. Tego samego roku Ferrari również zaprezentowało super samochód: Ferrari 365 GT4 Berlinetta Boxer. No i zarówno pierwszy, jak i drugi model w pewnym sensie oszukiwały klientów! Ale wszystkiego dowiesz się z tego odcinka: 'Legendy V12'.
Czy można pokonać sportowe Ferrari w vanie? Jak się okazuje, można – wystarczy być Polakiem! Inaczej mówiąc, zapraszam na kolejny odcinek Legendy V12, gdzie głównym bohaterem jest Ferrari 365 GTB/4 Daytona. Całość, jak zawsze, będzie przedstawiona z innej perspektywy.
Jaguar wkroczył na scenę z nowym V12, mając szansę zrewolucjonizować świat dwunastocylindrowych silników. Mimo ambitnych planów, na każdym kroku napotykał przeszkody, przez co został w tyle za Ferrari i Lamborghini. Mimo to, Jaguar zdefiniował na nowo uniwersum V12, tworząc coś wyjątkowego.
W powszechnej świadomości uznaje się, że pierwszym powojennym samochodem sportowym z centralnie umieszczonym silnikiem V12, było Lamborghini Miura. Jednakże, rzeczywistość motoryzacyjna kryje w sobie błędy i nieścisłości, które zamierzam wyjaśnić w tym odcinku serii Legendy V12.