Jeśli myślicie, że 1.0 Ecoboost to mały silnik, to Renault wyprowadzi Was z błędu.
Kwid powstaje z myślą o rynkach, które dopiero się rozwijają, stąd też pomysł, żeby do tak wyglądającego auta włożyć silnik o pojemności 0.8 litra. Głównym celem Renault będzie rynek Indyjski, gdzie zresztą ten model będzie produkowany.
Moc jaką udało się wyciągnąć z tego silnika pewnie Was zaskoczy, bo to jedynie 57KM. W dobie silników z turbo, gdzie z litra pojemności wyciąga się 125KM+, ta moc może wydawać się niewystarczająca.
Jednak Renault zapewnia, że tyle koni pod maską wystarczy do dynamicznej jazdy. Auto jest dość lekkie, a napęd przekazuje 5 biegowa, manualna skrzynia biegów.
Są jednak plany na niewielkiego diesla (podajcie w komentarzu jaką pojemność obstawiacie), oraz na przekładnię automatyczną. Jednak to tyczy się jedynie wybranych rynków.
Czy Kwid zawita w ogóle w Europie, tego na razie nie wiadomo.
Komentarze