Accord Type R na rynek europejski był produkowany w Swindon w Wlk. Brytanii, ale silniki były składane ręcznie w Japonii. 2,2-litrowy VTEC generuje 212 KM i 215 Nm, co uzasadnia wyskalowanie prędkościomierza do 260 km/h i obrotomierza do 9000. Kręcąc się do ponad 7000 obrotów, jednostka zapewnia zapas momentu tam, gdzie inne samochody kończą walkę, a przy 5600 obrotów zmienia się faza rozrządu.
Efektem jest przyspieszenie takie, jakby w tył wjechał japoński Maglev. W połączeniu z pięciobiegową skrzynią manualną i mechanizmem różnicowym o ograniczonym poślizgu ATR, pomimo przedniego napędu, ma doskonałe właściwości trakcyjne.
Większość najistotniejszych różnic w stosunku do zwykłego Accorda jest jednak niewidoczna. ATR ma obniżone i utwardzone zawieszenie, czulszy układ kierowniczy i skuteczniejszy hamulcowy – wyposażony w dwutłoczkowe zaciski Nissin i 300-milimetrowe tarcze z przodu oraz 260 mm z tyłu.
Komentarze